Fra krise til rekord-omsætning

Kære Børn

Louise Møller Pedersen har haft stor gavn af Early Warning, da en personlig krise truede hendes to butikker i Skive. På få måneder blev situationen vendt.

Detailbranchen er stærkt udfordret, men der er hjælp at hente for bl.a. trængte butikker hos Early Warning. Det har Louise Møller Pedersen, der driver Kære Børn og Kids Coolshop i Skive, oplevet.

Da det så allermest sort ud, anbefalede en af hendes ansatte Early Warning. De har guidet hende gennem krisen, og i dag står hendes virksomheder endnu stærkere. Omsætningen sætter rekord, og hun har ansat flere, så de nu er 8 medarbejdere.

Gennem knap ti år har Louise Møller Pedersen været selvstændig butiksejer i Skive. Hun overtog Kære Børn i 2011 efter fem år som leder, og i 2019 beslutter hun at udvide med en legetøjsforretning i en del af de 1000 kvm, hun råder over.

Hvor svært kan det være at starte endnu en butik”, tænkte hun, for hun har altid været glad for at gå på arbejde og fungerer godt under periodevis pres. Men kort efter åbningen bliver vejen udenfor butikken gravet op.

"Jeg havde investeret i en ny butik og varer plus ansat ekstra personale. Det var virkelig svært, for kunderne kunne dårligt komme ind. Oveni bliver både mine forældre og svigerforældre alvorligt syge,”  fortæller Louise Møller Pedersen.

Pludselig var hun ikke længere i stand til at træffe beslutninger. Og i oktober 2019 bliver hun sygemeldt med stress.

Kære Børn

Jeg mistede mit kompas. Heldigvis kontakter jeg Early Warning, og deres konsulent foreslår, jeg får tilknyttet en Early Warning-frivillig. Jeg fortæller ham alt, da han kommer. Også at jeg havde tabt rigtig mange penge og ikke længere kunne læse et regnskab, fordi min krop ikke ville ”lystre”", siger hun.

Louise Møller Pedersen siger også, at hun nogle dage slet ikke kan gå ind i sin butik.

Den Early Warning-frivillige foreslår, at hun hurtigst muligt orienterer sine ansatte. Det bliver samme dag, og han er med til mødet.

Det første men vigtige skridt var taget. Og derefter mødes butiksejeren og den frivillige fra Early Warning en gang om ugen. Lidt efter lidt går det fremad.

Den frivillige fra Early Warning har været en kæmpe hjælp og skubbet mig til at træffe beslutninger. Vejarbejdet bliver overstået. Og det hele lysner”, fremhæver Louise Møller Pedersen.

Hun begynder at arbejde nogle timer om ugen. Men så rammer Corona, og hun sætter i arbejdsgear og får håndteret alt, mens hun har den Early Warning-frivillige i baghånden.

Igen er den frivillige fra Early Warning en stor støtte og hjælper bl.a. med udregninger af hvor mange ansatte, jeg har brug for. Marts er hård, men i april begynder jeg at sælge legetøj til leg ude og kreative sysler på Facebook og Instagram”, siger Louise Møller Pedersen.

Kunderne vil gerne støtte de lokale butikker, og fra maj til november sætter omsætningen rekord. Undervejs taler Louise Møller Pedersen løbende med den Early Warning-frivillige i telefonen.

Alle solo-selvstændige i krise burde have en frivillig fra Early Warning. Det har gjort en kæmpe forskel for mig. Jeg er blevet guidet i forhold til ansatte, leverandører og kunder. Den frivillige havde overblikket, da jeg selv mistede det for en stund”, understreger Louise Møller Pedersen

Hun har lært meget af forløbet. Ikke mindst at huske at holde fri.

Min personlige krise kunne være endt virkelig galt. Jeg er meget taknemmelig for, at jeg kom i kontakt med Early Warning. Det har reddet mine virksomheder”, siger hun.

Skal vi også hjælpe dig og din virksomhed?

Hvad end der holder dig vågen om natten. Om det er manglende omsætning, udskydelse af skat og moms, sygdom, stress eller bekymringer om fremtiden, så er vi klar til at hjælpe dig.

Tag fat i os, før det er for sent. 

Kontakt os her